Nieuw hierzo

Drop hier al je zelfgemaakte EP's, mixtapes of albums zodat andere gebruikers feedback kunnen geven. Losse nummers graag in de Testruimte!

Nieuw hierzo

Berichtdoor grensloos » woensdag 20 maart 2013 12:32

Heey allemaal, om even met de deur naar binnen te vallen ik noem grensloos als artiest ik heb mij hier lid gemaakt om de nodige en eerlijke feedbacks te krijgen op zowel textueel als audio vlak, ik ben afkomstig van belgie maar op dat gebied no hate ! belgie nederland connected ik kom geregelt in amsterdam of maastricht enkel liefde ! hierbij ga ik een track online zetten die ik zoals gewoonlijk in het beschaaft nederlands rap niet met accentjes vanuit belgie want zo spreek ik niet of heb ik nooit gesproken alvast bedankt voor de eerlijke respectvolle feedbacks one love zowiezo

http://www.youtube.com/watch?v=MapK7FEf04k
grensloos

Re: Nieuw hierzo

Berichtdoor Snome » woensdag 20 maart 2013 21:28

Allereerst, dope dat je ons forum hebt gevonden.

Ik vind de beat echt keihard, props daarvoor.

Wat ik overall in de track merk, is dat je wat meer energie in de track mag leggen. Daarbij kan het natuurlijk ook komen door het Belgische accent, wat voor mij altijd wat meer ontspannen klinkt. Inhoudelijk vind ik de track wel nice, het is puur de energie die ik in deze track mis.
Snome

Berichtdoor grensloos » donderdag 21 maart 2013 02:07

Ok bedankt vriend voor de feed zeker wat mee doen !
grensloos

Berichtdoor Contradi-Xion » dinsdag 02 april 2013 18:03

Welkom hier! Wij maken geen onderscheid tussen nationaliteit dus maak je geen zorgen!

Allereerst, de beat is inderdaad erg vet. Goede keuze, of heb je hem zelf geproduceerd?

Tekstueel vind ik het prima in elkaar steken, de rijmwoorden zijn hier en daar wat simpel. Daarmee bedoel ik dat de woorden waar je op rijmt over het algemeen vrij kort zijn, je rijmt dan op het laatste (korte) woord van een zin, en rijmt dus op 1 lettergreep. Je zou hier schematisch mee bezig kunnen om te zorgen dat je b.v. langere woorden rijmt, of meerdere woorden rijmt. Je hebt zeker aanleg, je zit goed op ritme en jouw flow zit er ook al lekker in.
Je zou dat kunnen verbeteren door wat ik hierboven heb uitgelegd, maar ook door iets vaker door te gaan op de volgende line na jouw laatste woord. Dus, b.v.:
Ik schrijf een nummer en ik rijm op het laatste woord (stop/pauze)
Ik blijf gefocused ook al wordt ik vaak gestoord (stop/pauze)

Als je die stop/pauze opvult en daar al begint met de volgende line dan loopt het wat lekkerder door:
Ik schrijf een nummer en ik rijm op het laatste woord, maar zonder
focus te verliezen blijf ik gaan ook als ik wordt gestoord

Wat jij doet, met die pauzes, kan een bewuste keuze zijn, en ik persoonlijk vind het niet storend. Maar mocht je geinteresseerd zijn in hoe je het nog lekkerder kan laten lopen, dan is dat een tip ;)
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Berichtdoor Madd Man » dinsdag 16 april 2013 09:49

Klinkt lekker man! Heb verder eigenlijk geen feedback dan wat al gezegd is.
Afbeelding
Madd Man
Admin

Keer terug naar Audio