Thomba Artz - HELP! (WIN € 50,- CASH)

Drop hier al je zelfgemaakte EP's, mixtapes of albums zodat andere gebruikers feedback kunnen geven. Losse nummers graag in de Testruimte!

Thomba Artz - HELP! (WIN € 50,- CASH)

Berichtdoor Thomba Artz » donderdag 26 januari 2012 10:22

Vind de meeste taalfouten en win een Nieuw Dialect prijzen pakket!
Bestaande uit:
- Eerste mix van het nieuwe album (exclusieve shit hoor)
- Een jaar lang gratis toegang +2 en vervoer naar alle optredens van Thomba Artz
- Desgewenst een figuranten rol in de nieuwe videoclip van Rimjob Money Ninja's
- € 50,- (vijftig euro) (geen tegoed bonnen of whut maar, bikkelharde cash euro's homie!)

Open woordseizoen

Zoals jullie weten schuilt er een ongekende bron van enthousiasme in mij. Daardoor heb ik een paar dingen ondoordacht geïmplementeerd. De taalfouten wedstrijd kan daar een voorbeeld van zijn. Een aantal kritische mensen hebben mij gewezen op het feit dat er veel meer taalfouten in het filmpje zitten dan 10. Gelukkig ben ik naast enthousiast flexibel en creatief. Een voorbeeld daarvan kan zijn dat ik de regels van de taalfoutenwedstrijd heb aangepast. Zie hieronder de nieuwe wedstrijdstijl.

De persoon met de meeste correcties wint het Nieuw Dialect prijzenpakket! Dus ipv 10 fouten op alleen grammatica is het open seizoen op alle vormen van inconsequent taalgebruik.
Verder blijven de regels het zelfde! (hieronder een beknopte samenvatting)
- De competitie loopt tot eind maart 2012
- Vind zoveel mogelijk taalfouten en stuur je lijst naar dit youtube kanaal, facebookpagina of emailadres: slaapkamer_mc@live.nl)
- Structurele fouten tellen 1 keer!
- De persoon met de meeste correcties wint het prijzenpakket
- Alleen de taalfouten in het filmpje zijn van toepassing.

Om jou en je homies op weg te helpen heb ik hieronder een lijstje van mogelijk foutsoorten samengesteld. Weet jij er nog meer? Laat het mij weten dan voeg ik ze toe!

Fouten op basis van:
Grammatica (morfologie, syntaxis, semantiek en fonologie)
Interpunctie (leestekens, woordscheiding, algemene typografie en ongebruikelijke typografie)
Stijl (abstract taalgebruik, anakoloet, anglicisme, archaïsme, asymmetrie, barbarisme, beeldontsporing, beknopte bijzin, belgicisme, congruentiefout, contaminatie, contextfout, dubbele ontkenning, dubbelzinnigheid, ellips, foutieve inversie, foutieve samentrekking, gallicisme, germanisme, grof taalgebruik, herhaling, hiaat , hyperbool, incongruentie, inversie, jargon, litotes, lijdende vorm, losstaande bijzin , losstaand zinsgedeelte, malapropisme, moeilijk woord, moeilijke uitdrukking, modieus taalgebruik, niet bedoelde dubbelzinnigheid, onvolledige zin, overdrijving, passe-partout, passivitis, plat woord, pleonasme, samentrekking, stoplap, storend fig. taalgebruik, storende woordherhaling, symmetriefout, tangconstructie, tante Betjestijl, tautologie, telegramstijl, te weinig afwisseling in zinsbouw en zinslengte, te lange zinnen tussengeschoven, bijzin van voorwaarde, vaag woord, vaktermen, verkeerd aansluitende beknopte bijzin, verkeerd gebruik van de lijdende vorm, verkeerd woord, verkeerde uitdrukking, verwijsfout, verwijzing(sfout), vulgarisme, weglating, woordkeus, woord te weinig, woord op de verkeerd plaats en woordvolgorde!)

Ik hoop dat ik het duidelijker en toegankelijker heb gemaakt voor iedere Einstein die claimt een taalgoeroe te zijn! Show your skills!!

Succes ya'll! ! !

Thomba Artz

Re: Thomba Artz - HELP! (WIN € 50,- CASH)

Berichtdoor Snome » maandag 06 februari 2012 18:13

Haha, je hebt ook gekke ideeen eigenlijk he (Y)
Snome

Re: Thomba Artz - HELP! (WIN € 50,- CASH)

Berichtdoor Contradi-Xion » woensdag 25 april 2012 16:16

Originele contest! Slim bedacht ;)

Maar serieus, die track, Help, is echt fucking hard man! Je kunt daar goed horen dat jouw timing geniaal is, en de flow is ook erg natuurlijk. Strak gedaan, je wordt steeds beter.
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Keer terug naar Audio