Schrijven op biets?

Drop hier al je zelfgemaakte teksten. Ook tekst battles kan je hier vinden.

Schrijven op biets?

Berichtdoor C-Rhyme » zondag 18 februari 2007 13:00

Wie schrijft er hier op biets en wie schrijft als er een stoot inspiratie komt en past het laten aan de biet aan, of niet? Ik schrijf altijd zonder de biet en pas het later erin, maar vaak doet dat wel v/d flow af. :? Als ik op een biet schrijf is de tekst misschien iets minder dope maar flowt het wel lekkerder. Wat jullie?
Winnaar Kartonnen Hoedenhouder voor "Dopeste Punchline"
C-Rhyme

Berichtdoor Snome » zondag 18 februari 2007 14:17

Ik zet tijdens het schrijven meestal een instrumentalplaylist op en dans chrijf ik, mits ik voldoende inspiratie heb.
Snome

Berichtdoor Vos » zondag 18 februari 2007 14:50

allebei, ik schrijf gewoon als ik zin heb
en als ik dan bij me pc ben zet ik wel instrumentals op
als je veel bezig bent gaan je teksten vanzelf beter lopen
of je gaat zelf beter flowen, dat kan ook
Vos

Berichtdoor Contradi-Xion » zondag 18 februari 2007 16:44

Ja, dat sowieso, als je meer schrijft komt flow eigenlijk vanzelf op een gegeven moment. Ik denk niet na over termen als dubbelrijm, multis of wat dan ook, ik schrijf ze gewoon. Soms als ik herschrijf ga ik wel bewust woorden aanpassen om het lekkerder te laten lopen, maar meestal zit de flow gewoon standaard in de tekst.

Ik schrijf nooit meer zonder beat, ik kom soms gewoon op de 1e 2 zinnen van een tekst, gewoon op de fiets of wat ook, en schrijf ik die op, zet ik een willekeurige beat aan die ik wel voel op dat moment en schrijf ik hem af. Maar het is ook weer niet zo dat ik een beat opzet, en denk, oww deze is wel rauw dus ik ga een rauwe tekst schrijven, meestal voel ik een beat op een bepaald moment wel en soms niet, en dan pak ik de beat die ik voel en schrijf ik de tekst. Vaak spit ik dan niet eens op die beat later, maar een beat die ook bij de tekst past...maar dat geeft niet. Want tempo enzo is niet zo belangrijk na een poosje, als je zin flowt en lekker loopt bij 90 BPM dan doet hij dat bij 93 BPM ook wel. Alleen als het verschil echt groot is krijg je soms problemen met je adempauzes, maar goed, dat kun je er weer uithalen door herschrijven.

Dus ik schrijf eigenlijk altijd op een beat, maar niet per definitie op de beat waar ik hem op ga spitten.
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Keer terug naar Tekstruimte