Ronde 1, Battle D: Contradi-Xion vs Spunkol

Het vernieuwende tournooi waar MC's de strijd met elkaar aangaan binnen hoofdelementen van de Rapubliek.

Re: Ronde 1, Battle D: Contradi-Xion vs Spunkol

Berichtdoor ChillenDerWijs » dinsdag 25 november 2008 12:44

Ik zou Spunkol inderdaad willen vragen opnieuw te uploaden, want ik heb zijn track nu niet.
T'is de CDW yaw
ChillenDerWijs

Berichtdoor Spunkol » dinsdag 25 november 2008 19:06

Spunkol

Berichtdoor Snome » zondag 30 november 2008 21:48

Spunky
Multi 15/30
Het concentreert zich bij jouw op de eindrijm, welke wel meerdere klanken kent. Af en toe heb je ook nog binnenrijm waardoor je toch nog wat extra punten scoort op deze.
Braggen 20/30
Je hebt het er constant over dat je de beste bent,. Prima, dat onderdeel vul je goed in. Het is echter allemaal wat basis wat ik van je hoor. Vergelijkingen die eigenlijk al vaker doper zijn gedaan bijvoorbeeld die Amoah line. Was je hier origineler gekomen had je de volle mep gehad.
Overall 30/40
Het klinkt een beetje saai, maar toch lekker. Je houdt de aandacht voortdurend vast en dat einde, ik herken de stem ergens van maar weet niet meer waarvan. Hypegasten ofzo.
Totaal 75/100 door ook 10 bonuspunten

Contradi-Xion
Multi 25/30
Nice. Je laat rijmklanken lang doorkomen en het komt niet geforceerd over. Natuurlijk kan het nog beter, maar je hebt dit goed ingevuld, weinig aanmerkingen.
Braggen 20/30
Je focus ligt hierbij meer op het vertellen hoe slecht de rest is. Je zou hier nog iets meer jezelf kunnen ophemelen naar mijn mening. Verder vind ik vooral je opener nice, mooi staaltje opscheppen.
Overall 35/40
Weinig aanmerkingen op deze. Door de multi’s moet je je als luisteraar goed concentreren om te horen wat je nu precies zegt. Vandaar niet de volle 40 punten.
Totaal: 90/100 door je 10 bonuspunten van het op tijd droppen.
Snome

Berichtdoor Spunkol » maandag 01 december 2008 16:25

ik vind zelf die track van contra eigenlijk niet (zo) dope..
maarja ieder zn mening :roll:
Spunkol

Berichtdoor ChillenDerWijs » maandag 01 december 2008 18:10

Spunkol: Ik vind je track lekker in het gehoor liggen en je flow vind ik goed. Het doet me een beetje denken aan Risskant & Ad Rem, maar dan toch met je eigen draai. Multies heb je, maar het is niet super ofzo. Het braggen & boasten zit wat mij betreft wel goed. Ik vind dit een van de beste inzendingen in deze ronde. Alleen je outro vind ik niet zo dope, doet me een beetje aan Sjaak denken.

Cijfer: 8

Contra: Qua multies hou jij je wel het beste aan je opdracht alleen lijkt het allemaal een beetje moeilijk te flowen. Dit komt mede doordat je af en toe delen van woorden weg moet laten of heel snel moet rappen om goed op de beat te komen, wat niet zo lekker klinkt. Je flow vind ik dus ook niet zo super. Het braggen en boasten is ook niet echt veel. Er zitten wel wat brag lines bij, maar het meerendeel heb je het over anderen, wat weer niet de opdracht was. Dankzij de hoeveelheid multies kom je op een mooie voldoende.

Cijfer: 7
T'is de CDW yaw
ChillenDerWijs

Berichtdoor Contradi-Xion » dinsdag 02 december 2008 01:00

Spunkol schreef:ik vind zelf die track van contra eigenlijk niet (zo) dope..
maarja ieder zn mening :roll:

Tja, ik die van jou persoonlijk ook niet. Maar wij zijn dan ook geen jury.

En even over Brag&Boast, ik lees hier nu verschillende dingen over. Maar braggen is niet alleen een line als "Ik ben die fucking beste, kom me niet testen" of shit als dat. Je kunt het wel degelijk op anderen richten en het nog braggen noemen. Als jij anderen afzeikt (helemaal als het vergelijkend met jezelf is) toon jij dus dat jij vind dat je zo goed bent dat JIJ dat kan zeggen. Dat is wel degelijk wat onder b&b valt.
Boast: "1. To speak of with excessive pride."

Bovendien lees ik toch echt 14 keer ik/mijn of iets dergelijk en zijn er andere zinnen die ook op mezelf slaan zonder dat ik direct naar mezelf verwijs. Bovendien hebben jullie gelijk dat het braggen meevalt, heb gekozen om me meer te richting op de multis.

Het gaat niet zozeer dat ik mezelf nu wil verdedigen. Ik neem de meningen zoals ze komen, maar mensen moeten braggen&boasten niet zien als iets wat alleen kan plaatsvinden als je het direct over jezelf hebt.
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Berichtdoor Vos » dinsdag 02 december 2008 02:11

Contradi-Xion
Ik denk dat je track een goed voorbeeld is van het combineren van braggen en multi's. Sommige mensen schrijven hun teksten blijkbaar zo dat ze een aantal lines met multi's hebben en een aantal lines met braggen. Bij jou vloeit dat veel beter in elkaar over. Er zijn inderdaad een aantal lines waarin je wat filosofeert over jou perspectief op rappen en dat is niet zozeer braggen, eerder iets persoonlijks. Maar dat zijn dan wel lines die goed lopen en gevolgd worden door lines die ook lekker lopen en weer terugkomen op dat brag-element. Je hebt de opdracht helemaal begrepen.

Spunkol
Ook voor jou geld dat je beter dan anderen in staat bent braggen en multi's te combineren. Ik vind de attitude die je met je lines neerzet sterk overkomen. "Tijd is geld, daarom raak ik geen tijd kwijt" je kan je woorden een draai geven en ze in de volgende lines gebruiken met een nieuw uitgangspunt. Dit maakt je teksten heel dynamisch, zonder dat het echt zijn waarde verliest.

Vos

Berichtdoor Contradi-Xion » dinsdag 02 december 2008 10:19

Thanks voor de votes allemaal.
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Berichtdoor Spunkol » dinsdag 02 december 2008 14:44

allebei dus 2 votes?
Spunkol

Berichtdoor Vos » dinsdag 02 december 2008 14:50

als je bedoelt ik op één van jullie tweeen zou moeten voten heb je het mis
check de mededelingen, beste 8 in totaal gaan door
Vos

Berichtdoor Spunkol » dinsdag 02 december 2008 16:03

noh, ik bedoel,
dat die snome op hem vote,
chillenderwijs geeft mij zn vote,
en jij vote allebei,
toch?
Spunkol

Berichtdoor Contradi-Xion » dinsdag 02 december 2008 18:09

Nee, check de mededeling. Dit is geen 1 vs 1 meer. De beste 8 gaan door, dus wij hebben allebei behoorlijk wat punten bij elkaar geschraapt en zitten dus ongetwijfeld bij de eerst 8 en gaan dus allebei door.
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Berichtdoor Snome » dinsdag 02 december 2008 19:11

dus dat
Snome

Berichtdoor Spunkol » dinsdag 02 december 2008 19:54

oooo zooo
Spunkol

Vorige

Keer terug naar De Strijd Der Elementen Winter 2009