Bob Dylan Kronieken

Praat hier over allerlei zaken wat niet met HipHop te maken heeft, zolang het maar geen nonsens is!

Bob Dylan Kronieken

Berichtdoor Vos » zondag 20 april 2008 11:17

Nu ben ik de memoirs aan het lezen van Bob Dylan, erg interessant voor iedereen die met muziek bezig is. Hij heeft een pulitzer-prijs gekregen voor zijn oeuvre (wat heel uitzonderlijk is). Zijn teksten zijn tijdloos en erg poetisch en toch heeft hij een belangrijke rol gehad in de pop-muziek. Iets wat hijzelf eerst ook niet verwacht had want hij schreef niet bepaald poppy teksten en bovendien maakte hij folkmuziek. Het interessante voor andere tekstschrijvers hier is hoe hij aan zijn inspiratie kwam en hoe hij als tiener solo naar new york ging om artiest te worden.* Aanrader dus.

Link: Bob Dylan - Kronieken (deel I)

*ok hij ging dus eerst naar een neef in minneapolis en pas daarna naar new york, niet als tiener. Voor hij 21 was tekende hij zijn eerste (aanvankelijk onlegitieme) contract bij colombia records
Vos

Re: Bob Dylan Kronieken

Berichtdoor Contradi-Xion » woensdag 23 april 2008 19:54

Cool, het is altijd interessant en educatief om te lezen hoe iemand op is gekomen en hoe hij dat heeft ervaren. Misschien bestel ik hem nog wel ff.

Als jij hem hebt zou ik hem ook wel willen lenen?
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Berichtdoor Vos » woensdag 23 april 2008 21:07

Ja zeker, het is ook niet zo'n dik boek hoor. veel opsommingen in het begin alleen van andere muzikanten.
Het is echt boeiend, wat die man gedaan heeft is zo uniek en hij werd totaal verkeerd begrepen.
Hij haatte de persberichten die hem afschilderde als de stem van de generatie en dat soort vereringen.
Mensen zagen hem als een held, een leider, whatever. Maar hij wou gewoon muziek maken en teksten schrijven.
Fans drongen maandenlang zijn huis in en zijn terrein op, een gekkenhuis, elke plek waar hij naar toe verhuisde opnieuw.
Allerlei vergezochte interpretaties en opvattingen van zijn muziek doken op en hij verzette zich.
Ging ie country maken en lukraak nummers opnemen en later de rest ook, om die hype te ontzenuwen.
Vos

Berichtdoor Contradi-Xion » zondag 04 mei 2008 20:15

hahaha wat een gast
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Berichtdoor Vos » woensdag 07 mei 2008 15:16

over hiphop:

Danny vroeg me naar wie ik de laatste tijd luisterde en ik zei Ice-T. Hij was verbaasd, maar dat lag aan hem. Een paar jaar eerder had Kurtis Blow, een rapper uit brooklyn die een hit had met 'the breaks', me gevraagd om mee te doen op een van zijn platen en hij liet me toen kennismaken met dat spul: Ice-T, Public Enemy, NWA, Run DMC. Die jongens waren absoluut geen flauwekul aan het maken. Ze roerden de trom, scheurden de boel aan flarden, kieperden paarden over kliffen. Het waren allemaal dichters en ze wisten wat er gaande was. Vroeg of laat moest er wel iemand opstaan die die wereld kende, die erin geboren was en grootgebracht... Die het helemaal was en meer. Iemand met een gemillimeterde kop en overwicht in de gemeenschap. Hij zou op
Vos

Berichtdoor Contradi-Xion » vrijdag 16 mei 2008 21:07

En zijn naam was Dr.Dre haha

Nee maar wel een vette quote man...ook een strakke gedachtegang wel. Ik wil dat boek echt lezen man.
Contradi-Xion
Toernooi Kampioen 2007

Berichtdoor minded » donderdag 22 mei 2008 19:31

ik word er ook wel beetje benieuwd naar.
minded

Keer terug naar Algemeen